Dag 3 en 4: Ring of Kerry - Reisverslag uit Castletroy, Ierland van PMinIerland - WaarBenJij.nu Dag 3 en 4: Ring of Kerry - Reisverslag uit Castletroy, Ierland van PMinIerland - WaarBenJij.nu

Dag 3 en 4: Ring of Kerry

18 Juli 2015 | Ierland, Castletroy

Na de druilerige donderdag, begon de vrijdag met zon! Vanuit Kenmare vertrokken we richting het zuiden om de Ring van Kerry te rijden.
Eerst via Sneem naar Castlecove waar een ronde fortruine van meer dan 2000 jaar oud staat. Erg bijzonder om te zien!
Vervolgens via Ballingskellig naar Portmagee, voor het bezoekerscentrum van Skellig Michael, een rotseiland waar ruim 1000 jaar geleden een klooster op gebouwd is. Honderden traptreden uit de rots gehakt op weg naar de top van de rots. Het eiland bezoeken was die dag niet meer mogelijk, maar kost ook een hele dag.....doen we dus niet.
Via het Valentia eiland naar Cahersiveen voor een overnachting. Aardig stadje op het oog, maar bij beter kijken was het vergane glorie. Wel prima gegeten en geslapen gelukkig :-)
Vanmorgen de Ring van Kerry noordwaarts gereden en in Tralee gestopt voor een rondje door de stad.
Verder noord naar Listowel Castle, dat ook weer een ruine bleek te zijn. Jammer!
Vanmiddag in Foynes het museum van de flying boats bezocht. Grote watervliegtuigen die tussen 1937 en 1945 de atlantische oversteek maakten met passagiers. Een replica was op ware grootte van binnen te bezichtigen. Heel gaaf!
Nu zijn we voor 2 dagen in Limerick. Even rust en tijd voor de was :-)
Morgen LimerickCastle bekijken. Ben benieuwd!

• 18 Juli 2015 - 22:17

Moeder:

En..nodigt Limmerick uit tot het maken van een Limmerick.
    Ik houd mij aanbevolen.
    Liefs