Dag 6 en 7: van Limerick naar Clifden - Reisverslag uit Cleggan, Ierland van PMinIerland - WaarBenJij.nu Dag 6 en 7: van Limerick naar Clifden - Reisverslag uit Cleggan, Ierland van PMinIerland - WaarBenJij.nu

Dag 6 en 7: van Limerick naar Clifden

21 Juli 2015 | Ierland, Cleggan

Gisteren (maandag) zijn we de dag begonnen in Bunratty Castle. Een prachtig kasteeltje met een open lucht museum erbij. Interessant om te zien, gemoedelijk sfeertje en leuk om een halve dag door te brengen (wat we dus ook gedaan hebben!).
Via Ennis zijn we naar de Cliffs of Moher gereden (tikkie toeristisch daar, zie foto's). Mooi om eens te zien, maar helaas was het wat heiig en kon je niet heel ver kijken.
De Wild Atlantic Way hebben we hier weer opgepakt en we vervolgden de reis noordwaarts (door en langs natuurgebied The Burren).
Na een prima nacht in Ballyvaughan zijn we vanmorgen via de Atlanticway naar Galway gegaan. Na zo'n 2 uurtjes rondstruinen hadden we het centrum wel gezien en vervolgden we de kustweg richting Clifden. Onderweg een "kofferbaklunch" genoten aan het strand en vele bochtige weggetjes gereden langs de kust. Na elke bocht een nieuw uitzicht, maar met vooral veel muurtjes.
Nu voor een overnachting boven de plaatselijke pub in Cloggan, waar we net een heerlijke maaltijd hebben gegeten. Morgen weer een stukje kustweg, maar dan buigen we toch echt af het binnenland in.