Dag 10-11-12, via Birr naar Kilkenny - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van PMinIerland - WaarBenJij.nu Dag 10-11-12, via Birr naar Kilkenny - Reisverslag uit Kilkenny, Ierland van PMinIerland - WaarBenJij.nu

Dag 10-11-12, via Birr naar Kilkenny

01 Januari 1970 | Ierland, Kilkenny

Vrijdagmorgen zijn we, na een heerlijk ontbijtbuffet, bijtijds vertrokken naar Birr. In de tuin van het kasteel staat nl een enorme telescoop gebouwd in 1840. Een enorm gevaarte met een spiegel van 1.80m er in. Voor die tijd zeer baanbrekend! In het sciencemuseum van het kasteel veel uitleg over de telescoop en de ontdekkingen die in die periode zijn gedaan. Erg leuke ochtend gehad daar!
'S middags doorgereden naar Kilkenny, een prachtig oud stadje waar we het hele weekend zijn gebleven.
Vrijdag een traditionele ierse avond in de pub meegemaakt (fish'n'chips, irish stew en live muziek). Even de toerist uitgehangen dus ;-)
Zaterdag al vroeg naar Kilkenny Castle gegaan, een goed idee want na ons kwamen er busladingen vol andere bezoekers!
De rest van de dag rustig de tijd genomen om de Medieval Mile af te struinen. Veel kleine leuke winkeltjes, prachtige kerken en oja een rondleiding door de bierbrouwerij van Smithwick (met proeverij achteraf). Relaxed dagje op nog geen 3 min lopen van ons huisje. Ideaal!
Vandaag regen-regen-regen, tijd om eens heel lang uit te slapen dus ;-)
Na een warme lunch en het inkopen van wat souvenirs hebben we de bioscoop maar opgezocht. Song of the Sea is een prachtige ierse animatiefilm waar we lekker binnen van hebben genoten.
Morgen via Waterford naar Cork, waar we de laatste vakantiedagen zullen doorbrengen. Woensdag vliegen we terug.